Frågor och svar
Privatkund:
Betalning sker direkt i samband med beställning online. Du kan välja banköverföring eller Swish som betalmetod. Du kommer då att få ett mail med din order och maten är redo att hämtas eller levereras 2-5 arbetsdagar från att din beställning är betald.
Företagskund:
Betalning sker via faktura som skickas ut när du fått din leverans. Önskar ni beställa matlådor mer än en gång per månad så finns också alternativet att få en månadsfaktura i slutet av månaden. Fakturan skickas till angiven mailadress och har 10 dagars förfallotid.
Maten levereras fryst och har en hållbarhet på 1 år från det datum den är producerad.
Vi garanterar en vällagad måltid av våra yrkeskunniga kockar.
Kunden har 14 dagars ångerrätt enligt lagen om Distans och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59)
Nöjda kunder är det viktigaste för oss på Boostfood, vårt ansvar vid eventuell reklamation begränsas till varans värde. En reklamation måste ske inom 14 dagar efter leverans eller avhämtningstillfället.