Frågor och svar

Privatkund:

Betalning sker direkt i samband med beställning online. Du kan välja banköverföring eller Swish som betalmetod. Du kommer då att få ett mail med din order och maten är redo att hämtas eller levereras 2-5 arbetsdagar från att din beställning är betald. 

Företagskund:

Betalning sker via faktura som skickas ut när du fått din leverans. Önskar ni beställa matlådor mer än en gång per månad så finns också alternativet att få en månadsfaktura i slutet av månaden. Fakturan skickas till angiven mailadress och har 10 dagars förfallotid.

 

Maten levereras fryst och har en hållbarhet på 1 år från det datum den är producerad. 

Vi garanterar en vällagad måltid av våra yrkeskunniga kockar.

Kunden har 14 dagars ångerrätt enligt lagen om Distans och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59)

 

Nöjda kunder är det viktigaste för oss på Boostfood, vårt ansvar vid eventuell reklamation begränsas till varans värde. En reklamation måste ske inom 14 dagar efter leverans eller avhämtningstillfället.